All About My Hobbies~

All About My Hobbies~
Welcome To My Humble Cooking Blog. Nothing special about my blog, I'm Not a Professional...But I Really Enjoy Myself Doing It. "Mommy's Ryan Kitchen " is all about cooking & Baking. Just to share some tested & validated recipes from people who loves cooking. All Photos & Recipes is Belong to Blog Mommy Ryan's Kitchen. Strictly Copy Paste & Download all Items in This Blog Is NOT ALLOWED. Thank You!.

Thursday 26 June 2014

Acar Timun & Nenas


 Acar Timun & Nenas
 Bahan-Bahan:
 1 Biji Nenas (Potong ikut suka)
 1 Biji Timun (Potong Ikut Suka)
 1 Biji Tomato (Potong Dadu)
 1 Batang Carrot ( Potong Ikut Suka)
 1/2 Biji Lemon (Ambil Jus nya saja)
 Sedikit Madu
 Cili Secukupnya (potong halus)
 1 Biji BAwang Merah Besar (Dihiris)
 Garam Secukup Rasa

 Cara Membuatnya:
 Campurkan sahaja Nenas, Timun, Tomato, Carrot, Cili Potong & Bawang Merah Besar dalam satu bekas.  Perasakan dengan Garam Secukupnya. Perah Jus Lemon & Tuangkan sedikit madu (mengikut citarasa  masing2) Gaul sebati. Dah Siap! ** Selamat Mencuba ** Enak dimakan setelah disejuakan.


No comments:

Post a Comment