All About My Hobbies~

All About My Hobbies~
Welcome To My Humble Cooking Blog. Nothing special about my blog, I'm Not a Professional...But I Really Enjoy Myself Doing It. "Mommy's Ryan Kitchen " is all about cooking & Baking. Just to share some tested & validated recipes from people who loves cooking. All Photos & Recipes is Belong to Blog Mommy Ryan's Kitchen. Strictly Copy Paste & Download all Items in This Blog Is NOT ALLOWED. Thank You!.

Thursday 18 October 2012

Kerabu Timun~

1biji timun
segengam ikan bilis (Di goreng)
 5/6 biji cili api (ikut suka klu nk pedas letak bnyk sikit)
1biji bawang merah besar (Di hiris nipis2)
 2cm Belacan
 Garam dan ajinomoto secukup rasa
 sedikit kacang tanah yg telah di goreng (tambahan, klu x nk pn blh)
Timun di potong dadu...
Tumbuk ikan bilis,cili api sampai agak hancur.
 masukkan belacan dah tumbuk lagi.
 sesudah itu masukkan kesemua bahan ke dalam bekas yg besar dah gaul sebati.
jgn lupa bawang merah besar yg telah di hiris nipis tadi,gaul bersama timun,kacang tanah dah juga bahan yg telah di tumbuk.
 masukkan garam dan ajinomoto secukup rasa..

 dah siap...slmt mencuba~

No comments:

Post a Comment